Oseriösa i branschen

calle
Såg att Fortum har gett sig in i solcells branschen...

www.fortum.se/sol

De säljer/installerar/driftar solcells anläggningar tex 12paneler för 100000kr. Då får du just nu 5000kr i rabatt.
Detta är nästan dubbelt så mycket vad det borde kosta!
Gå in på hemsidan och skratta. Det är snygga bilder men nästan ingen fakta!

Vänd er till mer seriösa försäljare och installatörer.
Detta bolag gör allt för att kräma ut pengar ur kraftbranchen och ser nu att det börjar bli lönsamt med solel. Dock inte om man betalar deras priser!

/Calle

Re: Oseriösa i branschen

calle
Tittade vidare och lyckades tillslut hitta att det är EmPhase inverters till varje panel. 230Ws paneler.
De vill ha 78000 bara för de 12 panelerna! Det är ju nästan 6500kr/st

Re: Oseriösa i branschen

Jag kan ju "avslöja" att det är min leverantör (Nordic Solar) som ligger bakom Fortum:s paket. Jag har just beställt ett paket direkt från Nordic Solar, och då betalar jag 58 000:- för 9 st paneler med 9 st Enphase växelriktare, takfästen, dubbla lager skenor på taket, kablar på taket samt gateway:en som presenterar data från växelriktarna.

Re: Oseriösa i branschen

Vattenfall hakar på trenden och erbjuder solceller. http://www.vattenfall.se/sv/news-details_152996.htm?newsid=E81803471F0349EB9917188644A376C3

Dock inga priser ännu.