Nettomätning på Cypern

nelos
Nettomätning på Cypern, med finansiering av EU för utveckling av nettomätning inom EU:

http://www.pv-magazine.com/news/details/beitrag/university-of-cyprus-will-lead-eu-net-metering-research_100011474/#axzz35qIbQ5bv

Re: Nettomätning på Cypern

Anders J
Från samma källa och om en vidare utveckling, bara några dagar gammalt:

http://www.pv-magazine.com/news/details/beitrag/cyprus-to-expand-pv-via-net-metering-_100015371/#axzz35uJPtQV5

Det är litet för långt mellan Borgs påstående att det är olagligt och det som är i bruk på Cypern och i många andra länder för att det ska vara trovärdigt.

Det är litet för långt mellan Skatteverkets ställningstagande om momsregistrering och energiministerns påstående om att det inte är så.

Fram växer en ganska tydlig bild av att regeringen faktiskt inte vill och så stoppar man huvudet i sanden och gömmer sig bakom att det är olagligt. Ynkligt. Inför själva upploppet på valrörelsen och några dagar innan Almedalsveckan, helt obegripligt.

En annan sak som jag tycker stör är att det ofta framhålls hur synd det är om oss som inte får betalt för vårt överskott. De flesta av oss får ju ganska bra betalt, så det är inte synd om oss alls. Det som fattas är däremot ett långsiktigt regelverk.

2,2 kW poly och 0,9 kW tunnfilm i Ösmo, 0,9 kW tunnfilm till snart. http://s-solel.se/vastergryt/

Re: Nettomätning på Cypern

jansimon
Ja tittade igårkväll på debatten mellan Borg (M) och Jens (V). Man vill inte verkligen inte! Den arrogans och sätt att diskutera (om man nu kan kalla det så) var katastrof! Konstruktivitet fanns inte. Måste säga att Jens faktiskt var väldigt saklig och mycket trovärdig. För mig (med kanske förutfattade meningar om V) riktigt bra!

Man vill verkligen inte detta! Tyder på att man inte alls är intresserad av solenergi. Ja min tolkning av detta :)

Re: Nettomätning på Cypern