Netto Debitering av el

calle
Undrar ni har anläggningar som snurrar, hur erat nätbolag hanterar netto debiteringen.

Har ni som bestrivs i "bengts solcells blogg" två abbonemang hos er leverantör så att ni levererar och köper under samma timme?

/Calle

Re: Netto Debitering av el

Jag har numera två avtal med EON, ett uttagsabonnemang och en inmatningsabonnemang. Uttagen el betalar jag för som vanligt, och elen jag säljer får jag betalt för separat (EON sätter in pengar på mitt konto)

Som jag har förstått det hela kan jag alltså sälja en massa el på en fas samtidigt som jag måste köpa lite el på en annan fas. Jag har dock inte testat hur elmätaren fungerar, men jag skall försöka göra det vid tillfälle.