Nät för fåglar

Roland
Har någon försökt skydda sina paneler på taket från fåglar som kan tänkas krypa in samt vilja bygga bo undertill?

Jag tänker att det finns ju exvis plastnätsremsa på biltema som kanske kan sättas mellan tak och panel.

SV: Nät för fåglar

calle
Skulle det vara ett problem? Har aldrig hört någon som drabbats. Det blir ju 50-60 grader under panelerna så inga fåglar trivs där.....

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

---- Roland [via Solcellforum] skrev ----

Har någon försökt skydda sina paneler på taket från fåglar som kan tänkas krypa in samt vilja bygga bo undertill?

Jag tänker att det finns ju exvis plastnätsremsa på biltema som kanske kan sättas mellan tak och panel.

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Nat-for-f-glar-tp5015389.html
To start a new topic under Frågor och svar, email [hidden email]

Re: Nät för fåglar

tor_fransson
Som Calle säger är det nog ingen risk att några djur bosätter sig där, i synnerhet inte fåglar. Om mamma och pappa fågel skulle lämna ägg där så dör de tämligen omgående, då de inte tycker om temperaturer mycket över 37-38 grader. Det tror jag nog fåglarna begriper?

Re: Nät för fåglar

egyn
Några duvor har bosatt sig under mina paneler i perioder. Slutade med att jag fick sätta hönsnät runt hela systemet. Najtråd och inflikning under takpannorna. Irriterande på natt/morgon när det sitter och kurrar.
Test