Märklig driftdata i Sunny explorer

1 meddelande Alternativ

Märklig driftdata i Sunny explorer

Sjöhorvan
Hej!

Jag är ingen loggnörd direkt men det händer att jag kopplar upp mig mot växelriktaren och kikar hur den levererar. Häromdagen såg kurvan väldigt lustig ut då den helt plötsligt skjuter upp över 10 kW vilket känns märkligt då den enbart är begränsad till 8kW. Något som andra sett hända? Bugg i programmet kan tänkas för jag har inte heller några larm utan den har fungerat klanderfritt sedan start förra året.
19,93 kWp, 36 st Unimen 260P-20, 18 st Heckert 265W, 19 st Heckert 305W SMA 6000TL-20 och 8000TL-20 34° taklutning riktning SV och 23° NO