Kvalitetsskillnader?

Carl
Hej,
Jag är i färd med att ta in offereter på en solcellsanläggning och har fått pris från ett par installationsfirmor. Den ena erbjuder Perlight Solar paneler och SAJ växelriktare och den andra Trina Solar paneler och Solar Edge växelriktare. Det är en ganska betydande priskillnad och jag undrar om ni har erfarenhet av kvaliteten på respektive produkter och i så fall vilka som är bäst.
Tack på förhand
Carl

Re: Kvalitetsskillnader?

callec
Det finns mycket mer på marknaden som är bra.
Läs lite pojekttrådar här och sök på det dom du vill veta mer om.

Re: Kvalitetsskillnader?

JonteY
De flesta solcellssystem har varit i bruk för kort tid för att säga vad som egentligen är bäst. Men att ha plast på taket tror jag inte på, därav har jag köpt glas-glas-paneler. Den som lever får se...
23kW glas-glas-mono-paneler av märket Solarwatt, 30års produktgaranti, effektgaranti på 87% efter 30år. 26m2 solvärme (plana paneler).