Kurs i montage av solceller

1 meddelande Alternativ

Kurs i montage av solceller

slarvidsson
Hej,

Detta är mitt första inlägg i detta forum. Jag har läst många bra trådar och jag börjar i teorin bli redo att montera en anläggning på mitt tak under våren 2018. Men då jag aldrig har gjort något liknande förut så gick jag en kurs i maj i år hur en installation går till (om möjligt, undvik att gå denna kurs när det är sol och 28 grader varmt ) Det var ett utmärkt tillfälle för att klämma och känna på grejerna innan det är dags att göra det skarpt på sitt eget tak.

Kursen är uppdelad i teori och praktik. Under den praktiska delen fick man som kursdeltagare utföra montaget helt själv med allt vad det innebär.

Jag kan rekommendera kursen om man vill bekanta sig med hårdvaran. Kursavgift: 500 kr, kursen hålls i Katrineholm.

https://varuhuset.etc.se/product.html/kurs-allt-om-dina-solceller-2?category_id=143

Montage på olika typer av takbeklädnader

//Johan