Kostal PIKO 7.0 felkod 254

RE: Kostal PIKO 7.0 felkod 254

Fabbe
Har mailat Solel i dalby som jag handlade av utan framgång, å telefontid är typ 1200 - 1300 så det passar dåligt. Provade också få en kod och PARKOR mjukvaran, verkade grönt tills de såg att jag va privatperson. Nästa steg blir väl att höra med el firman som kopplade in växelriktaren om de kan få tag på mjukvaran till mig.

Tröttsamt.
Har även problem med mina Solaredge tror jag, tror inte jag fått ur dem ur "safe dc mode"  det är lika med 6 paneler som inte gör någon nytta.. Men svårt att veta när växelriktaren klipper så fort solen står rätt.

RE: Kostal PIKO 7.0 felkod 254

Fabbe
Detta kanske kan vara til nytta för någon, certifikat med gällande standard:KSE_SE_ZT_14-031-01_PIKO-100-120_EN50438-se.pdf

RE: Kostal PIKO 7.0 felkod 254

nelos
Ja, det är med senaste standaren, "EN 50438 TK8" för piko 8.3, piko 10 och piko 12.

Har dock inte hittat något dokument med "TK8" för övriga modeller, t ex piko 5.5, för dem är det utan TK8 som gäller.

RE: Kostal PIKO 7.0 felkod 254

cayman
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.