Koppling från solpanel till regulator

SUE

Koppling från solpanel till regulator

SUE
Hej! Har en helios h580 50w som jag ska koppla till ett 12 voltsbatteri via en regulator. Grejen är att det är en kabel ut från solpanelen innehållande mindre kablar, fyra svarta och en grön/gul (jag gissar jord). Ska jag koppla alla fyra svarta till + på regulatorn och den grön/gula till - på regulatorn? tack för svar

Re: Koppling från solpanel till regulator

nelos
Det finns inga standardkablar med de färgerna, är det någon som monterat dem efter tillverkning?

Lägger du upp en bild på hur det ser ut i kopplingslådan på baksidan?
Då ska man nog kunna avgöra hur det ska vara.

Här är databladet för helios h580 50w:
http://www.oeko-energie.de/Prospekte/H580%20ENGLISH.pdf

Kopplingslådan finns sist i dokumentet.
SUE

Re: Koppling från solpanel till regulator

SUE
Falskt alarm, jag öppnade "boxen" och så att det var en plus och minus och tre andra kablar som inte användes. Jag kanske skulle kollat det först. tack för ditt svar btw!