Intyg från nätägaren?

jos32
Hej hur gör ni med alla papper som skall skickas in för bidraget.. Jag har fått bidrag beviljat (allt är stort sett uppsatt och klart, skall posta lite bilder här sedan).

Det jag mest är fundersam är att behöver man verkligen intyg från nätägaren att det är nätanslutet? Räcker det inte med bekräftelsebrev eller liknande samt intyg från elektriker?. Hur har ni gjort? Skall självklart ringa och fråga men är nyfikna hur ni gjorde era underlag..

Få intyg från Fortum (som jag har som nätägare) känns som det kommer bli problematiskt..!

Re: Intyg från nätägaren?

Jag frågade Eon om de utfärdade något slags intyg, men det verkade inte gå att få. Jag förklarade då för Länsstyrelsen och de sa att det räckte med intyg från elektrikern som hade gjort inkopplingen.

Re: Intyg från nätägaren?

jos32
Tack skall kolla med fortum om intyg annars får jag prata med länstyrelsen..

Re: Intyg från nätägaren?

DrivMedEl
Fick ett intyg från min elnätsägare Skånska Energi utan att jag hade begär detta!
Så de sköter sig. Mätaren bytes inom några få dagar från det att jag begärde det.

Re: Intyg från nätägaren?

jos32
Hur ser ditt intyg ut och vad står i det ? Fortum skickade mig installionsmedgivande och sa att det gäller för intyg. Länstyrelsen var tveksam om det räcker...

Re: Intyg från nätägaren?

DrivMedEl
Här kommer de dockumentet som elnätsägaren sände över, förstår inte riktigt formuleringern

Re: Intyg från nätägaren?

Det verkar vara ett standarddokument för nybyggen. Därav den konstiga formuleringen.

Re: Intyg från nätägaren?

Thord
Jag skickade in kopia på bekreäftelsebrevet och redovisningen av hur mycket inmatad el det bivit på en månad.
Jag har Vattenfall så de skickar ut ett papper med hur mycket inmatad och förbrukad el det varit per timme med
nät-räkningen.