Integrerad solpanelstak?

Antra
Hej allesammans

Jag är ny på detta med solceller men i akt på att bygga nu och funderar på ett "solcellstak".

Eftersom det är en djungel av tillverkare och lösningar så ställer jag lite frågor här och hoppas någon vänlig själ kanske kan bringa ljus i frågorna?.

1. Vilken anläggning  hade ni satsat på nu i fråga om det som finns tillgängligt på marknaden?.

2. Om man har möjlighet montera (är elektriker) och även importera själv vad skulle valet bli?.

3. Förutsättningarna är en anläggning på 10-12kw och möjligheten ladda elbil som då skulle bli en lösning vi föredrar som komplement i tillvaron.

Vad är bra/bästa prisprestandan nu?.
Något mer att tänka på?.

Tack på förhand

Antra

Re: Integrerad solpanelstak?

Zyberdude
Gissar, men tycker inte mina moderna 340W halvledarceller producerar mera eller bättre än tex 290W.

Det som gjorde att jag betalade mera per Watt var utrymmesbrist samt att takmaterialet är en dyr kostnad per extra meter.