Hyperion for Kostal någon som använder?

Dan

Hyperion for Kostal någon som använder?

Dan
This post was updated on .
Jag har länge varit sugen på en trevligare visualisering av solelproduktionen från min Kostal inverter 10.1 och det jag skulle vilja göra är att använda Solar analyzer PRO
och då måste man tydligen ha en hyperion logger.

Jag är ju kass på tyska, men skulle gärna vilja få till det
https://sites.google.com/site/hyperionlogger/home

Jag har en dator som alltid står igång och även en sufplatta, kan man nyttja något av dessa, såg att någon använde en rasperry pi.

Någon som har fått detta till att fungera och som kan ge lite tips och råd på vägen?

Eller finns det något enklare sätt att få upp informationen på ett ställe där Solar analyzer PRO kan läsa den?

Re: Hyperion for Kostal någon som använder?

Jag är absolut ingen mästare på detta, har själv SMA.
Tittade dock på sa-PROs manual och där står det att det ska fungera med Kostal.

Dan

Re: Hyperion for Kostal någon som använder?

Dan
efter en del strulande fick jag solaranalyzer att direktansluta till invertern via dess ip-nummer och ingen extra loggning verkar behövas, nu skall jag bara få den till att uppdatera automatiskt.