Hjälp med att koppla 12v solcell

Karlsson
Har problem med att koppla min 170w panel på rätt sätt. Standard på en panel så är det en kopplingsdosa bak men jag har två stycken. Dosorna är identiska, mäter jag över dioder så får jag ut över 13v. Om jag kopplar ihop plus med andra sidans plus och minus med minus så får jag ut ca 14 A men bara ca 8 V. Tar jag plus från ena sidan och minus från andra och kopplar ihop med regulatorn får jag ut ca 13 C men max ca 5 A. Dioderna är hela. Svårt att förklara, utan att kunna bifoga bild.

Re: Hjälp med att koppla 12v solcell

Karlsson
Bör vara en 24v det är 72 celler