Fronius tar numera betalt för Solar.web Premium

Fronius tar numera betalt för Solar.web Premium

M A Numminen
Moi!
Jag hade ett medlemskap för Fronius Solar.web Premium som skulle gå ut i April 2039.

Solar.web Premium

Häromdagen dök det upp ett meddelande som sa att mitt provmedlemskap skulle upphöra.

Jag frågade Fronius support vad som händer. De svarade:

Fronius Support wrote
Thank you for your trust in Fronius and our products.

Solar.web Premium used to be a free test membership until now.
Fronius International decided to change this test membership into a chargeable membership.
The trial membership has been offered for a duration of 20 years, but we have always communicated that we will change this into a paid membership at some point. Until now, we did not know when exactly this will be.
Thats the reason why we have sent you this Newsletter now.

We would be pleased if you have been satisfied with Solar.web Premium and decide to buy it now.
Igår så stängde de av Solar.web Premium för mig.

Aurinkoista päivää

Re: Fronius tar numera betalt för Solar.web Premium

Hittade en väg att komma åt gammalt data, gå in via Analysis, Välj History, välj din Device (växelriktaren) och slutligen Kanalen "Total power".

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Att skapa arga kunder är inte så smart. Vi hade så smått börjat planera för ett batteri... det blir inte från Fronius - om det blir något.

-

-

-

Re: Fronius tar numera betalt för Solar.web Premium

Dom är inte lite fräcka heller. Nu mailar dom mig som om det vore rena vinsten att dom snodde mitt data. Träskallar

-