Fronius Symo ersätts av Fronius Advanced i början av 2019

Fronius Symo ersätts av Fronius Advanced i början av 2019

solis
Jag körde Fronius Configuration Tool och en "popup" dök upp som sa att Fronius Symo produktlinje ska ersättas av Fronius Advanced. Jag hittar ingen mer info om det på nätet. Vet inget om detta eller om det kommer att gälla specifika marknader. Jag lägger ut det här ifall det kan vara till någon nytta.

Re: Fronius Symo ersätts av Fronius Advanced i början av 2019

mattiasc
Hej,

Jag tycker det ser ut att vara en USA ändring med "integrated SunSpec rapid shutdown transmitter".
Tolkar det som något nytt lagkrav i USA.
Sidan du använder verkar väldigt inriktad på Amerika.

Det finns en annan konfigurator som i mitt tycke är mycket bättre:
https://fronius.solarconfigurator.de/solar.configurator/quick

/Mattias