Försäkring solcellsanl.?

Re: Försäkring solcellsanl.?

magneten
Talade precis med Dina försäkringar och lade till i försäkringen att jag installerat mer solceller vilket dock inte höjde premien.

Dera avskrivningsregler är samma som för all elinstallation, alltså:
20 år utan avskrivning, därefter skrivs värdet av med -5% varje år.

Låter ju i mina öron oslagbart bra då växelriktaren ex skulle ersättas med en ny om den går sönder de närmaste 20 åren (självrisk 3000 kr i mitt fall)

Dina försäkringar har för övrigt varit i särklass mest prisvärda av alla på vår villaförsäkring!

Re: Försäkring solcellsanl.?

Henrik.L
bra tips
tackar
___________________________
Henrik Lundqvist
[hidden email]

Den 30 september 2016 09:02 skrev magneten [via Solcellforum]
<[hidden email]>:

> [...]
> http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=24585&sid=44984
>
> 1st Enecsys mikroväxelriktare + 1st 200wp Luxor mono,  söderläge 40°lutning

11,97 kW (38 * 315W ECSolar) 76 m2
15 paneler syd, 12 väst, 11 öst, alla 17graders lutning
SolarEdge med optimerare på varje panel
Länk till produktionsdata - SolarEdge
Länk till produktionsdata - PVoutput

Re: Försäkring solcellsanl.?

Stisse
Arne, att du orkar! "Stöldrisken skall inte försummas. Mentaliteten förändras tyvärr snabbt med befolkningen som håller på att bytas ut."

Solcells-relevans efterfrågas och när nu verkligheten gör gälla att det är mer sannolikt att en ogärningsman i detta scenario härrör från ett grannland i öst så blir ditt uttalande även utomordentligt löjligt. Skärpning!

Re: Försäkring solcellsanl.?

happe
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.