Förlängning av bidrag till 2016!!

calle
Regeringen meddelar att Solcellsbidraget förlängs tills 2016.
210 miljoner kommer att finnas för solceller mellan 2013 och 2016.

http://www.regeringen.se/sb/d/15709/a/199208

De skriver också att de skall jobba för att införa netto debitering för småskalig elproduktion.

mvh Calle

Re: Förlängning av bidrag till 2016!!

Morby
Det är ju helt strålande !!!
Så nu kan man börja planera riktigt seriöst hur man ska bygga vidare.

Sen skulle det ju inte skada om de även väckte liv i bidragen för solvärme också så man fick billigare
varmvatten dessutom.
Man kan inte önska sig allt här i världen.

Re: Förlängning av bidrag till 2016!!

Karl-Ove
Jag undrar lite vad Hatt menar med att dra in fotosyntesen i detta skrivet. Jag hoppas givetvis på årsnettodebitering, men känner mig inte riktigt säker på att hon riktigt förstår fullt ut vad hon pratar om...
www.karl-ove.com

Re: Förlängning av bidrag till 2016!!

nelos
Fördelning av investeringsstödet för år 2013 är nu klart, totalt fördelas 107,5 miljoner kronor för 2013.

Energimyndighetens information finns här:

http://energimyndigheten.se/sv/Press/Pressmeddelanden/Sa-mycket-stod-far-lanen-for-arets-solcellsinstallationer-/

Här är kommentarer till fördelningen:

http://bengts.blogg.viivilla.se/2013/02/14/investeringsstod-till-solceller-2013-fordelat-blekinge-lan-vinnare/