Fördelning av solcellsstöd

Re: Fördelning av solcellsstöd

Norrlandssol.
Hoppas man ligger långt upp i högen, såg att endast 120' tilldelas Västerbotten..

Re: Fördelning av solcellsstöd

Äntligen! Ligger väldigt bra till denna vända

Men det innebär att det inte är mycket kvar att tilldela länen. 195.5milj. Av totalt 210milj. Är redan förbrukade, blir inte mycket kvar till 2015-2016.

Kanske blir det förnyade pengar?

Re: Fördelning av solcellsstöd

callec
Om två veckor börjar mitt bygge, min ansökan gick in månadsskiftet jan/feb 2014.
har skrivit mail till länstyrelsen och frågat hur det ser ut för mig, jag skrev för 4-5 veckor sedan har ej fått svar ännu.
Räknar inte med att få nu, samtidigt känns det som man har blivit lurad.
"Beställ och köp" få reda om du får bidraget ett år senare. Ankdammen Sverige i ett nötskal.

Re: Fördelning av solcellsstöd

jansimon
Håller med om att stöden hade behövts vara tydligare hur det fungerar. Vissa leverantörer skulle kunna fällas i reklamnämnden...... men. Vad vet vi om vad som kommer efter detta? Viktigt att söka för att visa intresset. Men mer intresse och framförallt vilja krävs av kommande regering vad gäller förnyelsebar energi!

Re: Fördelning av solcellsstöd

Norrlandssol.
Är tydligen så att länstyrelsen ansöker om pengar efter hur många bidrag som ligger och väntar i resp län, så verkar kanske lite lovande..

Såg Västerbotten fick 120', jag har byggt för 45' så får strax över 15'..