Fabrikat/modell på Göteborg Energis elmätare?

Fabrikat/modell på Göteborg Energis elmätare?

Solarlars
Ni som har GENAB, Göteborg Energis Nät AB, som elnätsbolag - vilken typ av mätare har ni fått uppsatt när solcellerna är på plats? Mina åkte upp på taket igår och idag hoppas jag att elinstallationen är klar och en färdiganmälan på väg så att mätarbytet kan ske.
När jag pratade med Göteborg Energi så sätter de upp en ny mätare som kan mäta såväl produktion som konsumtion. Fortsätter de med Kamstrup eller Aidon? Har frågat om de kan tillgängliggöra S0-port(ar) och då är ju följdfrågan om det är två S0-portar?
Hisingen, Göteborg, sydläge -8° SO
18 st LG285, 28,8 m2, 5,13 kWp, SMA 5000

Re: Fabrikat/modell på Göteborg Energis elmätare?

callec
EDMI Mk 10 satte dom upp hos mig 2014

Re: Fabrikat/modell på Göteborg Energis elmätare?

Solarlars
Tack för svar! Det är ju ett par år sen och EDMI är ju vanligare på företagskunder och större anläggningar om jag minns rätt från mitt tidigare liv på elverket. Får se vad de svarar idag.
Eller har nån färskare erfarenheter?
Hisingen, Göteborg, sydläge -8° SO
18 st LG285, 28,8 m2, 5,13 kWp, SMA 5000

Re: Fabrikat/modell på Göteborg Energis elmätare?

Solarlars
Hörde från en i vår "solcellsstudiecirkel" att det fortfarande är EDMI MK10. Framgick inte om det är modell A eller E men A är mer trolig då E används mot strömtrafo.
http://www.infometric.se/media/19872/mk10a_wc_gprs-rs485.pdf

Indikerar LED-pulsdioden både för konsumtion och produktion?