Ersättning från staten för inlevererad solel

Ersättning från staten för inlevererad solel

Hasse
Hej!

Någon som vet hur det går till att få 60 öre/kwh av staten. Måste man begära utbetalning?

Med vänlig hälsning//Hasse

Re: Ersättning från staten för inlevererad solel

Arne
Bra fråga. Jag är också intresserad.
Du får billigare skatt, och jag förmodar att man
i självdeklarationen till skattemyndigheten anger hur många kWh solström man har sålt.
Troligen kan man då göra avdrag för 0,6 x antal kWh direkt på skatten,
man annars, utan solström tvingas betala.

SV: Re: Ersättning från staten för inlevererad solel

Nätbolagen måste rapportera in produktionen så skatteverket kommer säkert lägga in det i deklarationen direkt utan att man måste göra så mycket.
Det sker ju redan idag med elcertifikaten. De dyker ju upp på K4.

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

---- Arne [via Solcellforum] skrev ----

[...]

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Ersattning-fr-n-staten-for-inlevererad-solel-tp5009744p5009745.html
To start a new topic under Frågor och svar, email [hidden email]