En bra januaridag!

solis
Vilken solig och skön Januaridag! Trots att det är den 19:e så stod dagens solenergi för 23% av det totala för Januari som förövrigt kännts väldigt mörk. 25,64 kWh blev produktionen idag vilket motsvarar 1,47 kWh/kWp. Tyckte ändå att det känns bra för en Januaridag när solen inte orkar så högt på himlen!

Re: En bra januaridag!

Bensod
53kwh idag trots halvtaskig morgon (23 kwh kl 12.00)   2,4kwh/kwp  Markanl. 42 grad. söderläge/Bengt

Re: En bra januaridag!

Bensod
Sol hela dagen! 58,8kwh/Bengt

Re: En bra januaridag!

lacariuz
Jag fick ihop 12,5 Kwh idag. Bor i Örnsköldsvik.
Hur stora är era anläggningar? jag har 36st panneler på 300watt ( 10,8kwh )

Jag fick min installerad den 17 december så jag är nyfiken på vad den kan ge nu till sommaren.

Ni måste ju ha grymt stora anläggningar om ni kan få in 53kwh och 58kwh

Re: En bra januaridag!

Bensod
Min är på 22kw.Du kommer att få gissar jag 70-80kwh fina dagar redan i april.Maj kan vissa år vara årets bästa!Beroende på väder kan du nå 1000 kwh/mån från april och framåt.Bor i Mälardalen/Bengt