Display för solcellsproduktion?

Morby
Jag har börjat funderat på att skaffa en display att sätta upp någonstans på ytterväggen till vårt hus för att visa hur stor vår produktion är från våra solceller.
Har sett några bra exemplar på nätet som visas. Är det någon av er som vet lite mer vad en sådan kostar och vilka firmor som säljer sådana?

Jag utgår ifrån att de är anslutna till en ellmätare via dess S0 - S1 utgång.
Här är ett exempel på en sådan:

https://drotta.files.wordpress.com/2015/09/img_2961.jpg

/Lars

Re: Display för solcellsproduktion?

Gunnar

Re: Display för solcellsproduktion?

Morby
Stort tack!
Precis vad jag efterlyste.
Sedan är det priset men jag får ringa kontaktpersonen på måndag och ta tempen på detta.
Misstänker att de är väl inte de billigaste då det är Schneider som står för tillverkningen och leveransen.

Jag återkommer vad priset kan ligga på och återkomma på måndag med detta!

/Lars

Re: Display för solcellsproduktion?

Morby
Fick svar från en av 4 som jag har mejlat.
De var inte de billigaste vad jag kunde tycka: runt 40 000 kr!
Lite väl häftigt tycker jag, vem fasen betalar dessa priser för en display?
Funderar på att bygga en sådan själv med hjälp av en Raspbarry dator. De är ju prisvärda tillsammans med någon lämplig display.

Fortsättning följer .....

/Lars

Re: Display för solcellsproduktion?

TommyE
Hittar du någon lämplig skärm så är jag nyfiken. Går i samma tankar, men hittar ingen vettig skärm