Det våras för solelsindustrin

magneten
Tänk om... funderade på att köpa lite "solaktier" i somras när jag byggde min anläggning i Etrion (bygger och äger solcellsparker) och REC (som mina paneler kommer ifrån)

Dock så blev det aldrig av då pga. av den vanliga slappheten, fick dock tummen ur förra veckan och handlade några mindre poster och utvecklingen på dessa aktier har ju varit minst sagt trevlig den senaste tiden, förhoppningsvis en framtidsbranch!

Re: Det våras för solelsindustrin

calle
Själv så köpte jag på mig Etrion i våras på ligger nu på +150%!!!
Ser mycket snyggt ut i pensionsportföljen.

Det är ett bolag som har garanterade inkomster pga de höga inmatnings tarifferna i de sydliga länderna.
De nya projekten är mer på marknadsmässiga grunder men mycket lönsamma på lång sikt.

Tror mindre på tillverkarna av utrustning. Där är konkurensen mycket mer mördande.

8 januari 2014, magneten [via Solcellforum] <[hidden email]> skrev:

Tänk om... funderade på att köpa lite "solaktier" i somras när jag byggde min anläggning i Etrion (bygger och äger solcellsparker) och REC (som mina paneler kommer ifrån)

Dock så blev det aldrig av dår pga av den vanliga slappheten, fick dock tummen ur förra veckan och handlade några mindre poster och utvecklingen på dessa aktier har ju varit mist sagt trevlig den senaste tiden, förhoppningsvis en framtidsbranch!

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/Det-v-ras-for-solelsindustrin-tp5002734.html
To start a new topic under Off-topic, email [hidden email]