Dags för nytt forum?

lunxer
Jag hyr server för hemsidor och har kapacitet över, finns det något intresse att flytta över forumet på öppna alternativ så som Discourse?
Vad jag kan se så kan man exportera alla inlägg och data från nuvarande Nabble till ett nytt forumsystem.

Fördelen blir ett forum med modernare design, mycket bättre anpassning till mobila enheter samt ingen reklam/månadskostnader.

Jag står för allt jobb med flytten samt löpande drift, i utbyte får jag förhoppningsvis ett ännu mer aktivt forum :)

Re: Dags för nytt forum?

sandtr32
Ett annat bra alternativ vet jag är phpBB.

Vet ej hur det är att jämföra med det du nämner. phpBB är open source och gratis som detta.
Dock är det nuvarande smidigt i sin enkelhet kan jag tycka.
Vi har byggt Västerbotten sedan 30 år tillbaka
http://goo.gl/BUetqo