Billiga/prisvärda växelriktare

nelos
Råkade hitta denna växelriktare, en SunnyBoy 4000TL för 11900 kr, verkar vara ett bra pris:

http://webshop.ppam.se/sunnyboy-4000tl--p-103-c-147.aspx

Re: Billiga/prisvärda växelriktare

DrivMedEl
Obs. det är en enfas, 22Amp. som max på nätsidan, det gillar nog inte nätägaren.

Re: Billiga/prisvärda växelriktare

Morby
Det är ju ett bra pris men han har bara en i lager. Frågan är om den finns kvar.
Sen om den klarar av att leverera 22 amps spelar ju ingen roll.
Man kan ju själv styra det till ett lägre värde med rätt antal solceller.

Re: Billiga/prisvärda växelriktare

filip71
Jo jag köpte ju den av ppam för några månader sedan och kör den sedan i fredags. Den är dock inte röd utan brun och det står inte SMA på den utan Mage, men transportkartong och manualer står det SMA på så det är nog bara det yttre som skiljer. Jag kör som sagt den på en 16A säkring och den har puttat ut över 17 utan att säkringarna gått. Och blir det ett problem så kan man alltid gå in i servicemenyerna och sänka maxeffekten/maxströmmen.
Den är lite på gränsen till vad mina solceller trollar ihopa men till det priset gick det inte få en motsvarande med två trackers och dubbla strängar.
Jag är nöjd.

--filip

Re: Billiga/prisvärda växelriktare

Filip, mailat lite PPAM, enda sättet att köpa verkar att föra över i förskott, gjorde du det? Han verkar el vilja skicka mot faktura, och jag är lite skeptiskt till att föra över 12500:- i förskott.

/A.