Bara sälja min solel vem vill köpa?

Thobbe T
Hej!
Nu är min solcellsanläggning i drift, fattas bara mätarbytet.

1. Jag är bunden till Telinet i 2 år till vad gäller köp. Om jag avtalar att även sälja till Telinet erbjuder dom (sep. avtal 1 månad bind.) 2 öre över spotpris för fast avgift på 49 SEK/månad.
Dom säger också att jag kan sälja till vem jag vill.
Min fråga är enkel: Finns det någon elleverantör som är villig att enbart köpa min överskottsproduktion, utan att jag köper av dom samtidigt? (i 2 år eller mer). I så fall vad ger dom för villkor om nån vet? Är det sämre än Telinet så kan jag ju glömma bort det.

2. Antar denna fråga är körd 8 varv i det här forumet, men frågar ändå: Om man köper el av dem också vem ger just nu bästa priset på min solel? Notera att jag struntar i kampanjer och 6 månaders högre pris. Det verkar vanligt med högre pris en tid.
Sen kan jag kolla vad de har för pris för att sälja el till mig. (Telinet ligger rätt bra till med 42.20 före moms och skatt 52,75 med och fast 19 SEK/månad).

MVH
Thobbe T.

Re: Bara sälja min solel vem vill köpa?

Thobbe T
Jag kan svara på min egen fråga 1 nedan alltid kan det hjälpa någon i samma situation.
Jag har bara funnit Bixia som är villig att bara köpa solel från mig utan att samtidigt leverera el.
Om vi kollar på priset. Telinet ger spotpris + 2 öre och tar 49 SEK i månadsavgift som jag nämnde.
Bixia betalar spotpriset utan tillägg men ingen månadsavgift. Borde bli lite förmånligare med Bixia för mig.

Fråga 2 är ju alltid aktuell vem ger bästa pris på både köpt och såld el där får jag återkomma om 2 år när mitt avtal med Telinet kan sägas upp. Men vore intressant att veta bästa långtidsavtal på köp av solel.