Avregistrera momsplikt före nyår?

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

Nu har även jag avreggat min moms, gjorde det elektroniskt på https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster Blev lite förvirrad först, sidan var inte i mitt tycke helt logisk, men efter några försök så fick jag till det :)

Edit:
Iom att jag avreggat min moms så "sent", så kommer jag bli tvungen att göra momsredovisning även för januari 2017. Dvs jag ska fylla i nå papper med 0kr ingående moms och skicka in den. Ingen större katastrof :-)

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

Jari
Vilken e-tjänst använde ni på verksamt.se? Hittar bara avreg för företag

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

TommyE
"Avsluta momsregistrering" måste det ha varit.

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

Jari
Jo den hittar jag men bara för företag. Då jag loggar in på verksamt.se får jag bara upp mina bolag att välja bland. Kan inte välja mig som privatperson.

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

Jari
Kan det vara så enkelt att jag aldrig varit momsregistrerade privat.

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

Arne
Jari,

om du inte har skickat in någon blankett till skattemyndigheten och begärt att momsregistrera dig som privatperson, då är du ej heller momsregistrerad. Då behöver du följaktligen inte heller avregistrera dig för moms som privatperson.

Men det kan vara så att du driver annan näringsverksamhet (än solceller på taket) i form av enskild firma, då är du och firman samma personnummer.

Re: Avregistrera momsplikt före nyår?

Jari
Då är allt frid o fröjd.
12