Är vi Lurade?

Har suttit och räknat lite på ersättningar för överproduktion(försåld el) och återköp av densamma.
Elpris, ec&ug, energiskatt, nätavg, abonnemangsavg/kWh, nätnyttan, moms(ej avdragbar), skatteåterbäring.

När vattenfall gav 1:- + spot och sölvesborg ger högt pris för kunder i närområdet.
Efter nyår återstår bara Sölvesborg energi som jag ser det.

Är det någon annan här som lyckats få någon mellanskillnadsvinst?

Är mer och mer övertygad om att Nettodebitering är det enda riktiga.

Re: Är vi Lurade?

Nå kom du fram till något resultat med ditt räknande, eftersom du glömt nämna det?

Du glömmer miljövänliga Kraftringen i Skåne, som betalar 1,45 exkl. moms/kWh, om du har din anläggning inom deras elnätsområde, och har lägre effekt än 10 kW.

Re: Är vi Lurade?

callec
Och, är en vink om att du själv räknar ut hur det ser ut för dig.

Kraftringen fanns inte med på den listning jag tittade på.

Re: Är vi Lurade?

DrivMedEl
Detta svar fick jag från en förfrågan.

För närvarande kan vi erbjuda dig spotpris minus 2 öre/kWh för din överskottsproduktion. Detta gäller förutsatt att du tecknat ett elhandelsavtal med Kraftringen. I våra elhandelsavtal för privata hushåll ingår förnybar el utan extra kostnad.

Aktuella priser på elhandelsavtal finner du här: http://kraftringen.se/Privat/El/Vara-elpriser/

(Min anläggning är inte inom Kraftringens nätområde).