App till Kostal

Dan

App till Kostal

Dan
Hej,

Jag använder Dazzlesoft Solar <a href="http://Dazzlesoft Solar">https://play.google.com/store/apps/details?id=air.be.dazzlesoft.Solar för att visa min produktionsdata på en surfplatta på väggen i vardagsrummet. Jag har inte hittat någon annan app som kan göra detta utöver Kostals egen, och livedata är alltid intressant, uppdaterar var 5e sekund. Det är kanske inte den snyggaste grafiska utformning jag sett men den funkar.

Jag har varit i kontakt med utvecklaren och frågat om möjligheterna att få automatisk uppladdning till pvoutput, och enligt honom så är det inte möjligt i den nuvarande appen men han skulle lägga med det som en utvecklingspunkt. Så jag gjorde en liten donation till hans konto och hoppas på att det blir av.

Jag tänker om fler Kostal ägare köper appen eller donerar pengar och skickar ett mail till dem så ökar möjligheten att få till data export från Kostal till pvoutput på ett enkelt sätt.

Det jag vill ha till är en livevisning (15min fördröjning) i min androidtelefon med en snygg widget, det saknar tyvärr suntrol som jag använder i mobilen idag.

Re: App till Kostal

greger
Använder den också, har fortfarande problem med min Tele2 Router och portforwarding mm. Kommer inte åt min anläggning i mellanåt.

Kör kostals egna app hemma på plattan, vore kul att komplettera med BA-Sensorn så man kan se vad huset förbrukar i samma app.

51 st Renesolas 250W Mono paneler
Omriktare KostalPiko12
Undertakkonstruktion Alucon
Varberg