Anmälan till nätoperatören för ny installation

Anmälan till nätoperatören för ny installation

phonic
This post was updated on .
Hur går man tillväga för att anmäla en nyinstallation till nätägaren? I detta fall eon.

Ska bygga min egna anläggning, efter att ha plockat in offerter och gjort efterforskning i Kina så kan jag bygga samma anläggning 42.000kr billigare än den lägsta offerten, med samma prylar.
Hutlöst vad det ska tas betalt.

Budget
Paneler 32st JA- solar 350w, 40000kr inkl tull moms och frakt
SMA 10kw 21000kr inkl tull o frakt från england
Monteringsmateriell från solcellsgrossisten 20.000kr (ska försöka hitta billigare alt. löjligt dyrt för några profiler).
Elektriker 10.000
Hantverkare som monterar panelerna löpande tim deb. 10.000

Billigaste offerten GoSoL, 123.000kr efter bidrag. Min installation efter bidrag ca 81.000

Vad gäller garantier är jag inte det minsta bekymrad, vad säger att alla nystartade företag finns om 5år?
Kineserna är bra när det gäller garantier, de är rädda om sitt rykte.

Re: Anmälan till nätoperatören för ny installation

TommyE
Elektrikern skickar bara in en blankett om föranmälan om solceller.

Titta på den här länken.
https://www.eon.se/partners/installatoer/foeranmaelan/sa-haer-foeranmaeler-du.html